Umělecké vedení ESO

 

Markus Flodin (dirigent)

Markus Flodin je švédsko-český dirigent. Studoval hru na bicí nástroje na konzervatoři v Teplicích a poté dirigování na Pražské konzervatoři ve třídě Miriam Němcové. Od roku 2024 pokračuje ve studiu orchestrálního dirigování na Janáčkově akademii múzických umění. Díky svému vřelému vztahu k opeře se začal učit zpěvu pod vedením florentského Maestra Paola de Napoli. V letech 2022 a 2023 se účastnil jeho letních pěveckých masterclassů v italském Dicomanu. Do Itálie se pravidelně vrací.

Dirigentsky se představil například na kolonádních koncertech Karlovarského symfonického orchestru nebo v rámci koncertů na Pražské konzervatoři. V roce 2024 vedl orchestr ČVUT, s nímž nacvičil a provedl 1. dějství opery La Traviata a Dvořákův houslový koncert. Tentýž rok dirigoval také jediné duchovní dílo Messa di Gloria od Giacoma Pucciniho k připomenutí 100. výročí úmrtí skladatele. Na projektu se podílel Symfonický orchestr Prahy 8, vícero pražských sborů (včetně Emauzského sboru ESO) a koncerty se uskutečnily v Olomouci, Brně a Praze. Mezi jeho poslední úspěchy patří postup do mezinárodní dirigentské soutěže pro soudobou hudbu v Bresci, spolupráce při nastudování nové opery Lukáše Sommra “Ezopotámie” v rámci Komorní opery JAMU pro Hudební festival Znojmo a v srpnu 2025 se bude aktivně podílet na nastudování Verdiho opery “Falstaff” v Teatro Mancinelli v Orvietu.

 

Daniel Kadlec (dirigent)

Daniel Kadlec studuje dirigování v šestém ročníku Pražské konzervatoře pod vedením Miriam Němcové, Jakuba Zichy a Jaroslava Brycha a v prvním ročníku JAMU v Brně, kde jsou jeho vyučujícími Jakub Klecker a Ondrej Olos. Od počátku studia spolupracuje s různými soubory: smyčcový orchestr Musica Quinta Essentia, smíšený sbor ESO, s nimiž provádí především vokálně-instrumentální díla, založil studentský ansámbl Humble Orchestra. Měl možnost pracovat s Filharmonií Hradec Králové (asistence M. Němcové a K. Zehnderovi) i s Karlovarským symfonickým orchestrem (letní kolonádní koncerty). Zajímá se o současnou kompozici, premiéroval skladby a aranže svého spolužáka Enrika Štece (1. symfonie, Vánoční koledy), zúčastnil se dirigentských workshopů s V. Parisim či B. Zanderem. Věnuje se také tvorbě scénické – dirigoval reprízy Nedbalovy operety Polská krev (Divadlo Na Rejdišti), nastudoval a premiéroval operu Klenot pana Lacroixe absolventa skladby M. Cimbála (Divadlo Na Rejdišti/Divadlo na Orlí), byl asistentem dirigenta u Dvořákova Čerta a Káči (Opera Studio Praha). Zároveň s konzervatoří studoval hudební vědu na Filozofické fakultě UK, jeho bakalářská práce zabývající se Medeou Pavla Vranického získala první cenu v soutěži České společnosti pro hudební vědu.

 

Marie Matějková (soprán, sbormistryně ESO)

První hudební zkušenosti získávala v Kühnově dětském sboru i na pražských divadelních scénách (ND, Smetanovo divadlo, Karlín). V roce 1980 natáčela na CD pod taktovkou V. Neumanna dětská sóla v Janáčkově opeře Liška Bystrouška. Po absolutoriu Konzervatoře v Praze se v roce 1988 stala členkou Rozhlasového sboru, kde dostala sólové příležitosti (např. sopránové sólo v Sukově Křečovické mši). Po zániku Rozhlasového sboru příležitostně účinkovala v různých sborech (Pražský filharmonický sbor, Pražský komorní sbor) a dostávala stále více sólových nabídek: W. A. Mozart - Requiem, Missa brevis in D, Korunovační mše; L. v. Beethoven - Messe C dur; G. B. Pergolessi - Stabat mater; A. Vivaldi - Gloria; A. Salieri - Missa solenne; J. J. Ryba - Česká mše vánoční. Orientuje se i na interpretaci současných autorů: zpívala řadu prvotin mladých absolventů AMU i skladby M. Kopelenta a P. Ebena, jehož Řecký slovník vyšel v roce 1999 na CD. Vystoupila v cyklu "Fater des Lichter" (SRN - 2001) a zpívala při provedení světové premiéry Requiem švýcarského skladatele H. Vartana na koncertech v Zürichu a Ženevě. O studiu a provedení tohoto projektu natočila Česká televize dokumentární film. Spolupracovala na televizním pořadu o A. Dvořákovi, kde uvedla Moravské dvojzpěvy a Biblické písně. Od roku 2000 je členkou Pražského filharmonického sboru. Zpívá v Pražském katedrálním sboru, který příležitostně i diriguje.

V Emauzském sboru a orchestru se od konce roku 2009 nejprve ujala sopránových sól, od roku 2012 zde působí též jako sbormistryně.